HTML

Egy Tálib Hollandiában

3 hónapig innen Hollandiából idegesítem azokat, akiket érdekel.

Friss topikok

  • ogergely: @Edem from dö Nídörlendz: Jól haladunk a Gran Turismo végigjátszásával, nyugodj meg. Csak néha f... (2009.06.07. 16:58) Meivakantie met de familie (II. részlet)
  • Sch.K: Elkezdtem olvasni.Jókat nevetek! Ezek a bolondok! Utrecht-ben egy pasi jött be hozzánk a koliba, ... (2009.05.14. 23:23) Een avontuur aan de universiteit
  • ogergely: Ha Drogba az öt gyanús esetből 3szor nem színészkedik, akkor két tizenegyest biztos megadtak volna... (2009.05.06. 22:39) ING: een driewerf hoera!
  • Housi: Nagyon jó ötlet ez a blog, így tudunk majd Rólad mindent. Mindent?:-) Örülünk, hogy jól vagy! Sok ... (2009.04.06. 09:33) Dag!

Linkblog

ING: een driewerf hoera!

2009.04.17. 18:00 Tálibmester

 

Lassan megtanultok hollandul:) Szóval a cím jelentése: ING: háromszoros hurrá! Nem kis viszontagságok után végre sikerült számlát nyitnunk idekint, de nem itt hagytam abba a legutóbbi bejegyzést…

 
Szóval kedden a kis budapesti delegáció elsihuhuzott Utrechtbe, ahol bejegyeztettük magunkat az adóhivatalban, így most már életünk végéig van „sofienummer”-ünk, vagyis adószámunk. Ezután hazasiettünk, hogy visszaérjünk a találkozóra, ugyanis ezen a napon volt az Introduction day is, Lunterenben.
 
Lunteren egy kis falvacska valahány kilométerre Ede-től, biciklivel 50 perc volt az út, szóval kb. 15 kilométerre lehet a szállásunktól. Itt bérelt ki az egyetem egy ilyen kis konferenciaházat, vagy szabadidőházat, nem igazán tudom eldönteni. Volt egy hatalmas üzemi konyhája, és egy nagy terme sok asztallal, székkel és színpaddal, valamint egy hatalmas kert. Szerencsére nagyon szép időnk volt egész nap, ezért sok feladatot szabadtéren csináltunk. A program szerintem egészségesen volt elosztva, mert játékos csapatfeladatokkal kezdtünk, utána volt egy pár könnyed, szórakoztató óránk utána pedig vacsi és szabadfoglalkozás.
 
Krosszkulcsuröl brénsztorming az udvaron
 
 
Ekkor hirdették ki a „Campaign project plan” csapatokat és feladatokat is. Ez körülbelül annyit jelent, hogy keresnünk kell egy szervezetet (cég, hivatal, gyár, stb.) és egy „cross-cultural” problémát és arra valamilyen megoldást kidolgozni. Például mi a holland rendőrséget választottuk, és az amszterdami rendőrség allochtonokhoz (tehát bevándorlókhoz) való hozzáállását fogjuk vizsgálni. Amszterdamban a bűncselekmények döntő többségét a török, marokkói, surinamei, indonéziai bevándorlók követik el. Ugyanakkor a hollandok nagyon érzékenyek a diszkriminációra és ez nagyon sok problémához vezet. Egyesek elindulnak a szélsőségek irányába, mások pedig a szélsőségeseket utálják nagyon. Ez itt, a kompromisszumok országában nagyon súlyos probléma. Négy holland mellett egy debreceni lány, Ivett van még a csoportomban. Elmondtuk a hollandoknak, hogy hasonló problémáink vannak Magyarországon, hogy például ki lehet-e mondani azt, hogy cigánybűnözés vagy sem, illetve, hogy a rendőrségnek mennyire pengeélen táncolva kell mostanában kezelni azokat a bűnügyeket, amelyben romák is érintettek akár sértettként, akár elkövetőként.
 
Mivel úgy tartottuk, hogy ez a projekt nem csak izgalmas de még hasznos is, ezt választottuk, így hát ezzel fogunk foglalkozni az elkövetkező 2,5 hónapban. Nagyon viccesek itt a határidők, ugyanis kedden megtudtuk mi a feladat és hogy kivel vagyunk együtt és péntek délre már kérték, hogy küldjünk egy előzetes tervet és a kontaktunk nevét, beosztását és adatait. Tehát, hogy mindenki értse, 3 napunk volt (úgy hogy közben folyamatosan óráink vannak) hogy kiválasszunk egy szervezetet a lehetséges 60-ból, találjunk egy cross-cultural problémát, felvegyük a kapcsolatot a szervezettel, találjunk egy kapcsolattartót, segítséget és írjunk egy motivációs levelet… Nem unatkozom…
 
Krosszkulcsuröl étkezés
 
 
Visszafelé, olyan este 10 körül eltévedtünk Tatiyanaval Lunterenben, úgyhogy kicsit hosszabb volt az út, de végül visszataláltunk. Ezután iszogattunk egy kicsit a hollandokkal a szállásunkon, majd lefeküdtünk aludni, mert másnap már óráink voltak.
 
Krosszkulcsuröl részegség
 
 
Szerdán bementünk órára ahol kaptunk egy másik projektmunkát, hogy vizsgáljunk ki valami holland kultúrával kapcsolatos dolgot csoportokban. Persze ide is kell projektterv, projektnapló minden, mi szem-szájnak ingere.
 
A délután órát szkippelnünk kellett Balázzsal, mert megpróbáltunk bankszámlát nyitni. Először Hollandia legnagyobb bankjába az ABN-Amro-ba mentünk, ahol agyon kedvesek és segítőkészek voltak. Egy és negyed órát beszélgettem egy üzletkötővel és amikor már mindent aláírtam és kitöltöttem és bizonyítottam a nemzetközi diákommal, hogy tanuló vagyok ezért ingyenes lenne a számlám, akkor az egyik kolléga odajött az asztalhoz… Elmondta az üzletkötőmnek, hogy nem nyithatok még számlát, mert két hét az átfutási ideje az én ellenőrzésemnek és csak ha mindent rendben találtak, akkor térhetünk vissza a számla dologra, ami onnan még két hét és már kész is. Felmenőket emlegettem ekkor…
 
Mondtam, hogy akkor kalap-kabát mert nekem erre nincs időm. Bementünk Hollandia második legnagyobb bankjába a Rabobankba, ahol egy nagyon csinos lány mondta a szemünkbe, hogy sajnos a bankjának nem éri meg, hogy 3 hónapig ott tartsuk a pénzünket, úgyhogy indultunk tovább.
 
Bementünk Hollandia harmadik legnagyobb bankjába. Volt ott egy hármas út, melyet egy 12 fejű sárkány őrzött de mivel ki kell szabadítanunk a legkisebb királylányt… Bocs a kitérőért de tényleg úgy éreztük magunkat, mint akik a népmesében szerencsét próbálni indulnak. Nekünk nem kellett egy fele királyság, de még egy negyed se, csak egy nyomorult számla. Itt egy körülbelül 16 évesnek tűnő fiú mondta, hogy meg tudjuk nyitni, de csak egy év múlva tudjuk bezárni, úgyhogy vissza kell majd akkor jönni, a számladíj pedig 30 euró. Mondtam, hogy nagyon jól érzem magam itt, de nem szándékozom jövőre kijönni azért, hogy aláírjak két papírt. A srác annyit mondott még, hogy ha turisták vagyunk akkor május 5-én menjünk Wageningenbe, mert nagy buli lesz ott, aztán elköszöntünk.
 
Utolsó elkeseredett utunk az ING-be vezetett, ami a posta bankja itt és bár nem fűztünk sok reményt hozzájuk, mert itt nem számítanak nagy banknak, végre sikerrel jártunk. Ha minden jól megy egy héten belül jön a kártyánk is, amiről ingyenes a pénzfelvétel naponta egyszer és három hónap után bezárhatjuk ha akarjuk. 23 euróba került, de ez belefér mert az otthoni kártyámmal itt 8 euró egy pénzfelvétel…
 
Szóval háromszoros hurrá az ING-nek, ahol kedvesek voltak, gyorsak voltak és mindent meg tudtak oldani fél óra alatt, ami más bankoknak lehetetlen volt.
 
Ez itt a reklám helye, de ettől még nem fogok a Renaultnak szurkolni...
 
 
Este tanultunk és aludtunk, mert másnap háromnegyed kilenckor kezdtünk (ez itt nagyon koránnak számít, mondjuk nekem otthon is koránnak számít). Ja igen, még annyit hogy találtam egy netkapcsolatot mindössze 5 percre a szállástól a Lidl előtti téren! Ott néztem meg a Manchester – Porto meccs utolsó fél óráját. Szerencsére mindenhol laknak olyan technikai analfabéták, akik nem tudnak modemre WPA kulcsot konfigurálni (én is ilyen voltam 20 évig). Bárcsak nem 32 perces lenne a laptopakksim minimum teljesítményen!
 
Csütörtökön persze megint kaptunk egy-két házidolgozatot, de már meg se lepődtünk ezen. A vicces inkább az, hogy miután minden tanár felad egy egynapos melót a hétvégére, megkérdezik, hogy és merre kirándulunk majd a weekenden? Mondtuk hogy a szobában, mert ez már az ötödik házidolgozatunk…
 
Annyira jófejek ezek a hollandok, imádom ezt a túlalaposkodást. Minden órán diabemutatón megy az előadás. Ez általában úgy szokott történni, hogy csinálnak 12-16 diát, amit levetítenek, de az első 4-5 az csak arról szól, hogy miről lesz majd szó az órán és a többi dián:)
 
Este megint elmentünk bulizni, de most lényegesen kevesebben voltak. Örömmel jelenthetem, hogy az „élőszoborfiú”, aki a múlt csütörtökön Judit mögött állt mozdulatlanul és a fedettpályás távolbanézés világrekordját döntögette, most becsajozott. Pedig most se mozdult meg, de egyedül jött és lánnyal távozott. Most is mi vittük a prímet a buliban, de most mintha néhányan megmozdultak volna a klub egyes pontjain. Lehet mire hazamegyünk, egész Hollandia megtanul táncolni.
 
Ma reggel fél tíztől órám volt, ami így buli után durvának hangzik de abszolút kipihent voltam. Csapatban dolgoztunk és megint kaptunk egy házidolgozatot, de szerencsére ennek két hét a kifutási ideje. Ha lenne házifüzetem, mint általánosban, már betelt volna…
 
Ezután egy Nemzetközi újságírás óramegbeszélésünk volt. Nagyon jó fejek a holland csoporttársaink (itt csak a Zsófival vagyok együtt, mert ez választható tárgy) és a tanár is. Alig várom az első normális órát. Ja igen, szünet utánra prezentációt kell csinálnom. Újabb feladat…
 
Hát kábé ennyi, igazából felüdülés a blogírás, mert minden más esetben ha megnyitom a Wordot, akkor 3 órát görnyedek egy beadandó felett. Hoppá, azt még kifelejtettem, hogy voltam Tutor meetingen, ami azt jelenti, hogy megbeszéltem egy itteni tanárral, aki a tutorom, hogy mik a céljaim itt és hogy, hogy tervezem a tanulmányaimat itt. Engem a holland nyelv és kultúra tanárnőhöz osztottak be, úgyhogy szerencsés vagyok, mert tanít is a tutorom, így bármikor kérhetek segítséget. Kellett írnom magamról (ja igen ez is egy feladat volt) a találkozóra, hogy milyen a személyiségem. Írtam, hogy szerintem nem vagyok jó vezető, de ha valami vészhelyzet van és mindenki tudja követni a tempómat, akkor át tudom venni az irányítást és valahogy megoldom a helyzetet.
 
Hogy ez mennyire igaz, azt a tutor-meeting után 5 perccel bizonyíthattam is, mivel az egész rendőrséges projekt-tervet meg kellett írnom egyedül. Egyedül Jochem és Tatiyana segítettek utólag abban, hogy kijavították a hibáimat és belejavítottak, de ha nem írom meg, akkor ma délig nem tudtunk volna semmit elküldeni a tanárunknak. Jochem e-mailben megköszönte a munkámat és jól lecseszte a többieket, és mondta hogy ezt még megbeszéljük hétfőn, ha találkozunk személyesen. Remélem azért jobban fog működni a csapat…
 
Na hát ennyi, mert most megyek skypeolni az otthoniakkal. Ha tudtok küldjetek időt, mert az nagyon hiányzik, de hát elsősorban tanulni jöttem. Sok csók otthonra és legyetek továbbra is rosszak!
 
Én

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://talibhollandiaban.blog.hu/api/trackback/id/tr321071302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laxika0428 2009.04.21. 13:12:37

tokikem annyira hianyzol mar nekem hogy az hihetetlen. Ma beszelek gabesszel a kiutazassal kapcsolatban. Erezd tovabbra is jol magad es remelem minel hamarabb talalkozunk

Csuma 2009.04.30. 23:18:30

Arabunk!

Reméljük minden rendben van veled,és nem vagy influenzás valamint nem voltál kinn a mai felvonuláson..aggódunk érted.
puszilunk

Csuma

ogergely 2009.05.06. 13:28:25

Kedves Talibán!

Mindenek előtt szögezzük le: nagyon jó a blogod!

Azért itt a HÖK-ben lenne egy-két észrevételünk:

1.: Voltál -e valaha a Bethlen kolesz szobáiban?! Ugyanis az apartmanod a Károlyi-Csekonics Rezidencia szobáira jobban hasonlít, mint a bethlenesek lakóhelyére...

2.: A Károli kiadványai igenis színvonalasak (emlékezz csak az Educatiora hajtogatott színes lapokra!:)

3.: Személyes megjegyzésem: nem kell kulcstartó, se hűtőmágnes. A kétszemélyes bőrkanapét hozd haza ajándékba!. Már megtaláltam a helyét.

4.: Ha fél évig lennél kint, valószínűleg összeállna egy "Tálib gyűjtött receptjei" kötet. Amikor hazajössz, ne legyél rest konyhai bemutatót tartani.

5.: Őszintén reméljük, hogy a sok külföldi kaja, és a hungarikumnak számító bacon-ös hamburger mellett jó az "M"-es méretű póló, amit küldtünk. Fényképpel erősítsd meg a dolgot!

6.: Legyél nagyon türelmes a pénzügyi szakemberek hazájában! Még akkor is, amikor Hollandia 625. bankja csődöt jelent és ők szűntetik meg a számládat, mielőtt Te akarnád.

7.: Bár tegnap a Manchester nagyot alázott az Arsenal-on, a döntőben mégsem lesz felhőtlen az öröm a Barca ellen (ha ma este mégis a Chelsea jut tovább, akkor tekintsd ezt a pontot tárgytalannak és a döntőt lefutottnak).

Egyelőre ennyi, de a blog olvasása közben volt még pár dolog. Majd pótolom, ha eszembe jut...

Ja, igen.

7.+1.: Tűkön ülünk és várjuk a következő bejegyzésedet, melyben remélhetőleg már arról lesz szó, hogy sikerült elintézni az Ede-i egyetemen, hogy az aulában felállítsanak 7-8 csocsóasztalt a szórakoztatásodra.

Jó munkát és -amennyire az időd engedi- jó szórakozást kívánunk az irodából mindannyian (Marci, Károly, Andi, Megyó, Zsuzskó, Reni, Döme, Kata, Kata, Anna, Manó, Muk, Szu, Rizsu, Viki és én is)!

Tálibmester 2009.05.06. 22:01:52

@ogergely:

Először is szögezzük le: nagyon aranyosak vagytok, és nagyon hiányoztok!

1: Voltam a Bethlen szobáiban (legalábbis egyben) és igazad van, de én láttam fotókat és videót a tavalyi szállásról és ahhoz képest komoly a visszalépés, de így legalább nem teszek kárt benne a rendetlen életmódommal:)

2: A színes lapok... majd viszek pár etalont:) Mondjuk mi kábé annyiból gazdálkodunk mint amennyit itt a takarítószemélyzet ruháinak gombpótlására költenek egy hónapban.

3: Elcseszted, már megvettem a kulcstartókat és a hűtőmágneseket... Ja és hogy fájdítsam a szíved, most dobtak ki egy tökéletes állapotban lévő 3 személyes fekete bőrkanapét a folyosóra, csak az sajnos nem fér be hozzánk. Ha kijössz kocsival, segítek levinni.

4: Én csak azért főzök, mert azokon a napokon nem én mosogatok, de lehet velem üzletelni...:)

5: Nagyon köszönöm a polót, hamarosan jön a fényképes megerősítés. Kisszerelmem kihozta nekem és nagyon jól esett, hogy gondoltatok rám. Hallottam, hogy ismét harmadik helyen végeztünk, tehát tökmindegy, hogy ottvagyok-e vagy sem:)

6: Megjött ma a pénzem, úgyhogy mostmár történhet bármi, mindenesetre elég vicces, mert Balázsnak már csak 1,5 Eurója volt ma, amikor megjött a zseton.

7: A MU simán megvédi címét, amíg C. Ronaldonak akkora az arca, hogy az ellenfél játékosai nem férnek el a pályán. Jelen pillanatban a Chelsea vezet 1-0-ra a nagy Barca meg a tizenhatost csak fényképen látta, hiába birtokolja 70%-ban a labdát. Viszont élőben néztem a draftot és asszem a Philly várakozásokon felüli draftot nyomott...

7+1: Röhögni fogsz, de vettem egy csocsóasztalt 4 euróért a bolhapiacon, Csilla lealkudta nekem 8-ról, szóval nem vagyok csocsó nélkül. (Közben épp most nem adták meg a 3. tizit a Dinamo Londonnak)

Nektek is jó munkát és 10 óra előtt és 4 óra után pedig jó szórakozást:) Legyetek rosszak és ma és holnap jönnek az új bejegyzések!

Sok csók

Én

ogergely 2009.05.06. 22:39:12

Ha Drogba az öt gyanús esetből 3szor nem színészkedik, akkor két tizenegyest biztos megadtak volna...
süti beállítások módosítása